4. Sterk in kwaliteit

4.2 Merkbare kwaliteit

Goed onderwijs verzorgen is meer dan het halen van een acht voor het examen. Wij vinden het vooral belangrijk dat een leerling een goede opleiding krijgt waarin hij of zij leert om te leven tot eer van de Heere. Niet alle aspecten van onderwijskwaliteit zijn dus te meten of kunnen in cijfers worden weergegeven. Denk aan identiteitszaken, vorming, waarden, persoonlijke aandacht, drijfveren van ons personeel en maatwerk. Die aspecten proberen we merkbaar en zichtbaar te maken in onze school. Voorbeelden daarvan zijn betrokken en ontvankelijke leerlingen bij de dagopening, die persoonlijke vragen durven stellen, of een goede sfeer in teamvergaderingen waarbij personeelsleden ook hun kwetsbare kanten open met elkaar delen.

Professionalisering

Omdat de kwaliteit van het onderwijs met name bepaald wordt door de kwaliteit van de docent, vinden we professionalisering erg belangrijk. Om de kwaliteit van het personeel te ontwikkelen en te borgen, kunnen personeelsleden deelnemen aan verschillende vormen van scholing. Ook door in de school personeel op te leiden hebben we invloed op de kwaliteit van (toekomstige) medewerkers. Hiervoor werken we samen met de Zeeuwse Academische Opleidingsschool (ZAOS). Zie voor meer informatie hierover hoofdstuk 1.12.